ANNEANNE ELİ DEĞMİŞ GİBİ: ANNEANNE KURABİYESİ




Merhaba..
Bugün sizleri çok eskilere, çocukluğumuza götürmek isterim. Anneannesiyle zaman geçirenler iyi bilir. Ben şanslıydım. Çok uzun olmasa da belli bir dönem anneanne ilgi ve şefkati yaşama şansım oldu.

Çok iyi hatırlıyorum. Annenannem ne zaman kendisini ziyarete gitsem mutfağa girer, kendi elleriyle bizlere çok lezzetli, çok nefis kurabiyeler hazırlardı. O kurabiyelerin tadına doyum olmazdı. Her seferinde üçer beşer götürür yine de doymazdım.

İşte aklıma o günler geldi ve biraz nostalji yapalım istedim. Sizlere bu yazımızda anneannelerimizden miras o lezzeti, yani ANNEANNE KURABİYESİ tarifi vereceğim.



Malzemeler:
1 çay bardağı Süt
1,5 çay bardağı Şeker
1 adet Yumurta
1 adet Yumurta Sarısı
1 çay bardağı Zeytinyağı
1 paket Vanilya
1 paket Kabartma Tozu
2,5 su bardağı Un (Eğer Az Gelirse Ekleyebilirsiniz)
1 yemek kaşığı Portakal Kabuğu Rendesi

Üstü İçin
1 adet Yumurta Akı
1/2 çay bardağı Şeker



Hazırlanışı:

Süt, yumurta, yumurta sarısı, zeytinyağı, şekeri derince bir kabın içinde elinizle karıştırın. İçine unu, kabartma tozu, vanilyayı ve portakal kabuğu rendesini ekleyip yoğurmaya başlayın. Ele yapışmayan bir hamur elde ettiğinizde hamurunuz hazır demektir.

Yumurta akını çırpın. Bir kaseye şeker koyun. Mandalina büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlayın. Çırpılmış yumurta akına üst kısmını daldırıp çıkarın. O kısmı bir de şekere bulayın.

Yağlı kağıt serili tepsinin üstüne dizin. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında kızarana kadar pişirin. Afiyet olsun.


Yorumlar

Popüler Yayınlar